Anvelope reșapate – o alegere înțeleaptă sau nu?

Anvelope reșapate

Anvelope reșapate

Mulți șoferi sunt atrași de costul mic al unor anvelope reșapate și le cumpără fără să se gândească la riscurile la care se supun. Reșaparea este un proces prin care se reconstruiește banda de rulare prin aplicarea unui nou strat de cauciuc, prelungindu-se în acest fel durata de viață a anvelopelor. Procesul de reșapare urmărește remedierea tuturor imperfecțiunilor sau a defectelor unei anvelope deteriorate. Un lucru important de menționat este faptul că nu îți interzice nimeni să mergi cu anvelope reșapate – legea din România îți permite să faci asta atâta timp cât cauciucurile provin de la producători sau de la distribuitori autorizați.

Ce caracteristici au anvelopele reșapate?

După procesul de reșapare, anvelopele sunt mult mai grele – se păstrează un strat din vechiul cauciuc peste care se adaugă o nouă bandă de rulare și adeziv, care contribuie astfel la creșterea greutății anvelopei. Mulți șoferi se gândesc că durata de viață a anvelopelor se prelungește mult dacă sunt supuse acestui proces. În realitate însă, durata de viață este destul de scurtă. Se poate întâmpla ca straturile de material aplicat să se desprindă după câțiva kilometri de rulare în condiții meteorologice nefavorabile. Așa că, te vei bucura la început că ai economisit bani cu achiziția anvelopelor, însă s-ar putea să ajungi destul de repede la un service roți Brașov pentru a-ți schimba anvelopele. Să nu mai vorbim de faptul că anvelopele reșapate pot fi destul de zgomotoase pentru că oricât de bine ar fi acoperite cu noul strat de material, tot vor exista denivelări.

Ce probleme poți avea dacă folosești anvelope reșapate?

Există multe probleme cu care te poți confrunta dacă folosești anvelope reșapate. Spre exemplu, poți avea probleme cu virajul – dacă una dintre anvelope are o greutate mai mare în urma procesului de reșapare, mașina poate trage în partea în care este anvelopa reșapată, iar virajele nu mai pot fi luate în condiții de siguranță. Șoferii care au circulat cu anvelope reșapate atrag atenția asupra unui aspect destul de important: dacă prețul este prea mic, înseamnă că anvelopa ascunde probleme mari. Se poate întâmpla ca o anvelopă reșapată să fie un șasiu uzat peste care a fost turnat un strat proaspăt de cauciuc, iar în această situație, riscul de desprindere a cauciului și de provocare a unui accident rutier este destul de mare. Calitatea anvelopelor reșapate este inferioară chiar și anvelopelor de tip second hand, iar acest lucru afectează și consumul de carburant, mai ales pe distanțe lungi. Anvelopele sunt clasificate în diferite clase în funcție de eficiența energetică, iar în cazul anvelopelor reșapate, această clasă nu mai poate fi determinată cu precizie. Ce putem spune sigur este că astfel de anvelope pot crește semnificativ consumul de carburant (chiar și cu un litru la suta de kilometri).

Dacă nu ai un buget prea mare, încearcă să te gândești la o investiție pe termen lung. Nu are rost să cumperi anvelope reșapate pentru că le vei schimba destul de curând. Există și excepții în care anvelopele reșapate sunt folosite ani buni, însă alegerea unor astfel de anvelope va fi întotdeauna ca un joc de loterie – nu știi dacă le-ai nimerit pe cele bune sau nu. Încearcă în schimb să te orientezi către anvelope all-season pentru că îți garantează o călătorie mult mai sigură și nici nu trebuie să fie schimbate în fiecare sezon!

Vezi și

Schimbul anvelopelor – o necesitate sau un moft?

Lumea șoferilor se împarte uneori în două categorii: cei ce cred că schimbatul anvelopelor este un moft și cei ce consideră că este o necesitate. În acest articol, vom vedea care sunt argumentele celor două categorii de șoferi și care este de fapt adevărul.

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații te putem ajuta?
Call Now Button