Echipamente de iarnă pentru camioane – la ce trebuie să fii atent?

Echipamente iarnă camioane

Iarna se apropie cu pași repezi și șoferii încep deja să se pregătească pentru acest sezon cu echipamentele necesare. În cazul camioanelor, lucrurile sunt puțin mai complicate pentru că în cazul în care circuli în afara țării, trebuie să te informezi din timp care sunt legile pe care trebuie să le respecți atunci când vine vorba de echiparea camioanelor. În acest material, vom vorbi despre reglementările pe timp de iarnă pentru camioane și vehicule de mare tonaj.

România – reglementări privind echipamentele de iarnă la camioane

În România, legea este aceeași pentru toate vehiculele, indiferent dacă vorbim de camioane sau mașini mici. În condiții de drum de iarnă, anvelopele de iarnă (cele de tip M+S) sunt obligatorii pentru axa motoare a vehiculelor cu MTMA mai mare de 3.5 t și a vehiculelor cu mai mult de 9 locuri, care transportă persoane. În plus, vehiculele din această categorie trebuie să fie echipate cu lanțuri derapante în momentul în care semnele de circulație indică acest lucru. Anvelopele cu ținte sunt interzise la noi în țară, însă dacă pleci la drum cu un camion, ar trebui să mai ai cu tine o lopată și nisip, conform reglementărilor în vigoare.

Aceste reguli pot să difere în funcție de țara în care circuli. Ca să nu riști o amendă, ar fi bine să consulți legislația din țara respectivă. Iată câteva exemple de reglementări din alte țări din UE în care vremea este mai blândă în sezonul rece:

  • Portugalia: nu există reglementări privind anvelopele de iarnă, lanțurile antiderapante sunt obligatorii doar atunci când semnele de circulație indică acest lucru, de obicei în zonele cele mai înalte.

  • Polonia: nu există reglementări privind anvelopele de iarnă, iar lanțurile antiderapante sunt permise doar pe drumurile acoperite cu zăpadă și gheață.

  • Olanda: nu există reglementări privind anvelopele de iarnă, lanțurile antiderapante nu sunt permise pe drumurile publice, iar anvelopele cu ținte sunt interzise.

  • Italia: nu există reglementări privind anvelopele de iarnă, lanțurile antiderapante trebuie să existe în vehicul și montate doar pe drumurile acoperite cu zăpadă și gheață, iar anvelopele cu ține sunt permise doar vehiculelor din categoriile M1, N1 și O1.

În schimb, în țările cu ierni geroase și zăpezi abundente, reglementările sunt mult mai strice. Să luăm exemplul Norvegiei. Aici, vehiculele de mare tonaj trebuie echipate cu anvelope cu o adâncime minimă a benzii de rulare de 5 mm din data de 1 noiembrie până în prima luni de după Paști în zona de sud a țării, iar în perioada 16 octombrie – 30 aprilie în zona de nord, anvelopele de iarnă sunt obligatorii pe toate pozițiile axei în perioada 15 noiembrie – 31 martie. Lanțurile antiderapante sunt obligatorii în perioada în care este legală utilizarea ținelor, de regulă în aceeași perioadă cu obligativitatea anvelopelor de iarnă. Un lucru interesant este faptul că în anumite orașe, cum ar fi Trondheim și Oslo, utilizarea anvelopelor cu ținte este permisă doar după plata unei taxe (un bilet zilinic costă aproximativ 8 euro).

După cum poți vedea, fiecare țară are propriile reguli, în funcție de vreme. Informează-te asupra acestor reguli înainte de a pleca la drum și apelează la o vulcanizare mobilă camioane Brașov dacă ai nevoie de montarea anvelopelor de iarnă sau a altor echipamente de iarnă! Ar fi păcat să iei vreo amendă pe drumurile din alte țări doar pentru că nu ți-ai făcut timp să te informezi sau să te echipezi corespunzător!

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații te putem ajuta?
Call Now Button