Vulcanizarea anvelopelor – importanță și beneficii

Vulcanizarea anvelopelor

Vulcanizarea anvelopelor

Termenul de vulcanizare a apărut în anul 1839 de către Charles Goodyear sub brevetul său. Acest proces este folosit pentru a schimba proprietățile fizice ale cauciucului natural, dar și a celui chimic. Vulcanizarea implică folosirea sulfului la temperaturi ridicate, între 280 – 350 grade Fahrenheit într-o matriță sub presiune. Această combinație de căldură ridicată și compuși chimici forțează cauciucul din anvelopă să se contracte și să se întărească ca el să poată fi reparat.

Vulcanizarea anvelopelor este metoda cea mai eficientă de reparare a acesteia pentru că îi păstrează forma inițială. Mai mult decât atât, acest proces previne viitoarele deformări. Atenție însă, trebuie să facem diferența între un cauciuc vulcanizat și unul nevulcanizat. În momentul în care un cauciuc este supus vulcanizării, anvelopa se întărește și devine mult mai puțin vulnerabil. Acest lucru nu se întâmplă în cazul unui cauciuc reparat prin alte metode convenționale, nevulcanizat. Vulcanizarea cauciucului aduce și alte beneficii: creșterea rezistenței la tracțiune și reducerea riscului de deteriorare fizică.

Dacă ai probleme cu anvelopele și nu ai timp să mergi la un service, să știi că poți apela oricând la o vulcanizare mobilă nonstop Brașov, echipată cu toate instrumentele necesare pentru repararea unei anvelope.

Care este rolul vulcanizării?

La o revizie periodică, după ce toate componentele au fost verificate și reparate sau schimbate după caz, se va face îndreptarea roților, caz în care se poate constata nevoia unei vulcanizării a anumitor roți. Dacă se constată faptul că este nevoie de o astfel de reparație, se va lua în considerare tipul de anvelopă și durata de viață a acestuia după vulcanizare. În această etapă, se verifică interior-exterior cauciucul și se stabilesc care sunt următorii pași de urmat.

Dacă cauciucul nu prezintă defecțiuni majore, se pot aplica și alte metode de reparare, cum ar fi peticitul sau tamponarea. Totuși, dacă roțile și cauciucurile sunt prea vechi și uzate, poate ar fi cazul să iei în considerare achiziționarea unor anvelope noi.

De ce e importantă și benefică vulcanizarea?

Vulcanizarea este cel mai eficient mod de a repara un cauciuc din punct de vedere al prețului și al timpului. Înainte însă, anvelopa trebuie să fie inspectată în profunzime pentru că la prima vedere un cauciuc poate să pară doar puțin perforat, însă la interior el să aibă și alte probleme. De obicei, vorbim de două tipuri de reparații pe care le putem face prin intermediul vulcanizării:

Repararea cauciucurilor rupte: vulcanizarea poate repara chiar și cauciucurile care sunt secționate. Mai întâi, trebuie însă să fie întărit peretele laterial și banda de rulare, iar apoi în anumite condiții de temperatură și presiune, anvelopa revine la forma ei inițială.

Repararea exterioară a caucicurilor (înțepături, tocire a benzii de rulare, performații etc.): se aplică mai întâi un strat nou de cauciuc, apoi se va da forma necesară benzii de rulare.

Este important de menționat faptul că nu toate anvelopele sunt reparabile, mai ales atunci când au câțiva ani vechime. În astfel de situații, se recomandă să cumperi altele noi pentru a nu-ți pune siguranța în pericol. Dacă însă ai anvelope care au trecut printr-o vulcanizare, nu trebuie să îți faci probleme – dopurile și patch-urile oferă cauciucurilor o rezistență de zeci de mii de kilometri dacă sunt aplicate corect.

Vezi și

Schimbul anvelopelor – o necesitate sau un moft?

Lumea șoferilor se împarte uneori în două categorii: cei ce cred că schimbatul anvelopelor este un moft și cei ce consideră că este o necesitate. În acest articol, vom vedea care sunt argumentele celor două categorii de șoferi și care este de fapt adevărul.

Trimite mesaj
Bună ziua! Cu ce informații te putem ajuta?
Call Now Button